2024-10-08T00:00:00+02:00
Loading Dogodki

Prve zbirke Tehniškega muzeja v Bistri so svoje eksponate javnosti predstavile v letu 1953 (gozdarstvo, lesarstvo in lovstvo). V naslednjih letih se je samostanski kompleks dopolnil z drugimi stalnimi zbirkami, ki preko muzejskih artefaktov gradijo vsebinske sklope: kmetijstvo, cestni promet, lesarstvo, lovstvo, ribištvo, obdelavo kovin, elektrotehniko in tekstilstvo ter tiskarstvo. Slednji dve področji zaznamujeta tudi študijske programe na Naravoslovnotehniški fakulteti, Univerze v Ljubljani, in ob sedemdeseti obletnici odprtja prvih zbirk v TMSju so se s študenti odpravili kot detektivi na likovno analizo prej naštetih področji, ki jih muzej hrani v svojih prostorih.

Študentje Magistrskega študija Grafičnih in interaktivnih komunikacij so v procesu študija vključeni tudi v predmet Likovne analize grafičnih izdelkov 2, v katerem se med drugim ukvarjajo tudi s tem, ne le kaj je grafični izdelek, ampak tudi kako je določena informacija oblikovana za uporabnike.  Analiza muzejskih zbirk je vključevala tudi raziskavo, kako so določene zbirke grafično oblikovane in kako se te grafične zasnove povezujejo s samo vsebino V skupinah so si razdelili deset zbirk, ki jih predstavljajo v obliki razstave.

“Grafika je v sodobnem času med področji likovnega ustvarjanja ves čas v vlogi posodabljanja in preoblikovanja. Ta se med vsemi ustvarjalnimi področji najhitreje odziva na čas, posledično tudi zaradi hitrosti širjena informacij. Na vsakem koraku in vseh urah dneva smo nagovorjeni z različnimi grafičnimi rezultati, ki od nas ne terjajo zgolj večje potrošnje, v prenekaterih primerih nam življenje olajšajo in ustvarjajo varnejše okolje. Grafiko srečujemo tudi v kontekstu likovne umetnosti in zato Likovna analiza grafičnih izdelkov 2, v svojih realizacijah seminarja išče tudi likovne preizkuse v katerih iščemo izkušnje povezane s tehniko in pravili grafičnega sveta.”(mentor Boris Beja)

Vsaka skupina je za dodeljeno zbirko pripravila posodobljen logotip. V njih obiskovalce razstave nagovarja s svežino, z različnimi načini gradi posodobljeno grafično identiteto, kot predlog in kot priložnost implementacije to zasnovo z razstavljenimi projekti vključuje v tiskovine, pretočne vsebine, spletne vmesnike in drugo. V delih sledimo tipografskim logotipom, ilustrativnim, kombiniranim in abstraktnim znakom. Prav v uvodnih grafičnih (pred) znakih se izkazuje eksperimentalnost mladih, ki so neobremenjeno iskali rešitve na podlagi izkustva in obiska muzeja.

Projekt je nastal v sklopu študijskega procesa na Naravoslovnotehniški fakulteti, UL, Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje, magistrski študij Grafičnih in interaktivnih komunikacij, pod mentorstvom doc. Borisa Beja.

Avtorji: Julija Stolec, Pia Kovač, Lina Peharc, Judita Kociper, Tija Šadl Praprotnik, Marko Šiškovič, Nika Trnovec, Urša Jurečič, Lovro Rebić, Pia Varošanec, Manca Rihar, Špela Prevolšek, Hana Brce, Lara Vukelić, Jana Mrkajić, Nina Udovičić, Sandra Stancheska, Jasmin Avdić, Katarina Šubic, Sandi Selan, Katarina Fišer, Ana Stevanovski, Ana Žnidaršič, Milena Rajović, Tjaša Gorenc, Manca Žitnik.

 

 

Deli to zgodbo!